PABILA KERA DI HUTAN DISUSUKAN

Pernah tak u all diabaikan hanya kerana u all local people aka Malaysian..kemana perginye semangat 1 Malaysia yang diwar2kan sekarang ni?..macam mane persoalan ni boleh timbul?Everything started with. . . 

Di suatu tengahari yang terik..kereta ku pandu dalam keadaan perut yang membuncit sedikit akibat lepas makan di Puteri TTDI (Kak Jane+Hubby blanje)..Disebabkan oleh mesin yang asyik saje meng'cancelled'kan transaction aku awal pagi tadi terpaksela aku memanjangkan jari jemari memandu kereta ku menuju ke Public Bank yang berdekatan..Ting Tong 1135 kaunter tiga..aku pon meluru ke kaunter yang disebut untuk melakukan transaksi seterusnya..mari kita ikuti perbualan yang menjadi punca pada hari ini:-

Banker: Urm,kak kene tunggu kejap sebab kita kene call cawangan sane dulu..nanti kami panggil.
Mangsa: Orite (dgn senyuman yang menawan) menuju ke kerusi untuk duduk dan tunggu..
Banker: (menuju ke kaunter hujung, memandang ke arahku dan berkata) How's ur CNY?
Mangsa: (lalu bangun dan berkata) saye?dah siap ker?
Banker: Oh,no no..with her (smbl menunding ke arah minah saleh yang duduk di belakangku) How is it?going somewhere?
Mangsa:(menyumpah dalam hati)oO' ok..

Dalam kotak fikiran aku..

a. Kenapa dia sibuk2 nak tanya dengan omputih tu psl CNY break dia?..bukan dia smbt pon.
b. Kenapa dia tak concentrate buat keje dia & make the call for my confirmation asap?
c. Kenapa orang Malaysia sendiri dia tak layan seperti tu?
d. Kalo aku diberi kuasa untuk menilai prestasi banker kat sini..I will circle the unsatisfied & inefficient service



Comments

Popular Posts