ALLAH SAYANG KAMU

"Babe, ko tak rasa panaske bertudung litup ni?"
"Nape ko rimaske?"
"Takdelah aku tanya je,ko jangan marah ek"
"Tak ar cuma aku pelik ko tetibe tanya aku cam gitu"
"errmm....aku rasa macam nak start bertudungla macam ko"
"ni sincere ke sebab ikut trend hana tajima?"
"serius! terdetik dalam hati aku tibe-tibe babe"
"Alhamdulillah.." aku tersenyum. .

Terlintas dalam kotak fikiran aku (ceh,kotak fikiran bagai). . beruntungnye orang-orang yang telah dibukakan hati mereka untuk mengikut perintah Allah. Islam tak pernah membebankan umatnya apatah lagi memaksa. Tapi tak semua orang akan diberi hidayah seperti itu. dan aku beryukur atas apa yang telah ditulis di Luh Mahfuz utk ku. .

Ini dapat dibuktikan daripada firman Allah dalam surah Al Haj ayat 70 :


أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللهَ يَعْلَمُ مَا فِي السَّمَاء وَالأَرْضِ إِنَّ ذَلِكَ فِيْ كِتَابٍ إِنَّ ذَلِكَ عَلَى اللهِ يَسِيْرٌ


yang bermaksud : 
Terjemahan Indonesia : 70. Apakah kamu tidak mengetahui bahwa sesungguhnya Allah mengetahui apa saja yang ada di langit dan di bumi?; bahwasanya yang demikian itu terdapat dalam sebuah kitab (Lauh Mahfuzh). Sesungguhnya yang demikian itu amat mudah bagi Allah. 
Terjemahan Ar Rahman : 70. Bukankah Engkau telah mengetahui bahawasanya Allah mengetahui Segala Yang ada di langit dan di bumi? Sesungguhnya Yang demikian itu ada tertulis di Dalam Kitab (Lauh Mahfuz); Sesungguhnya hal itu amatlah mudah bagi Allah.



Cantikkan diorang ni :


NATASHA HUDSON

YATT

SITI NORDIANA

ABBY ABADI

ANA RAFALI

DIANA AMIR


IRMA HASMIE

P/S - Gambar-gambar ni semua belas ihsan dari website yang digoogle randomly..(minta izin share ye)









Comments

Popular Posts