EGO MANUSIA

Hina Dina
Caci Maki
Memang dah jadi makanan anak2 adam
Yang terpesong agama & pegangannya
Tiada siapa yang harus ditunding jari
Cuma Muhasabah diri sendiri
Sudah cukup untuk buat bumi kita ini aman

Baguskah perasan haloba tu?
Bahagia ke kalo jadi orang paling berharta
Dari jauh rumah yang tersergam indah
Didekati tiada bunyi
hanya siulan cengkerik yang menyanyi di laman

Kau memang dengan cara hidup ko
ku akui
tapi kalo tak susahkan hidup aku takpe
ini tidak bukan secalit
tapi sebesar gunung digegar
kau nak aku cakap ape
Äde aku kisah?
bukan resmi aku
hidup macam ko
bergelumang dosa dan dusta
yang belum tahu arah tuju nak bahagia

yang aku faham
aku hidup dengan iman didada
aku ada tuhan
aku ada iman
tak ku kejar harta dunia
walau aku sepapa miskinnya
aku yakin dengan takdirku
Dia telah menulis sebaik2nya.

Comments

Popular Posts