i'm missing them!

"Wei macam mana life dekat sana sekarang. Ok tak?"

Macam mana ye nak jawab soalan ni. Entahlah susah nak jelaskan rasa tu macam mana. Menipulah kalau cakap tak rindu. Membohong jugalah kalau cakap tak happy. Senang cerita dua-dua ada.

Rasanya sama macam kita mula-mula nak masuk sekolah. Tiada kawan, tiada keluarga teman, semuanya baru bagi kita. Nak tak nak ko kena redah gak perasaan ini. Nak takut apa kan, nasib sekarang banyak teknologi yang canggih-canggih. Sekurang-kurangnya dapat gak la 'keep in touch' dengan geng-geng yang jauh (actually tak jauh mana pun).

Kenapa perubahan dalam hidup tu kena ada?
Ok. Simple.
Contohnya dari kecik kita sekolah. Tadika ke rendah, rendah ke menengah, menengah ke Univesiti, uni ke kerja, kerja ke tunang, tunang ke kahwin, kahwin ke ada anak dan seterusnya. Kitaran hidupla senang cakap.
Begitu jugaklah jadi patutnya pada kehidupan kerja kita. Sentiasa mahukan perkembangan dan pembaharuan. Tapi pengalaman hidup tu yang paling mahal.

Life in BAM is so much interesting!

Disini aku belajar hidup kerja dari bawah. Sebut je kerja apa yang aku tak pernah buat. Dari runner, tukang buat air, pasang court matt, angkat photostat machine dan macam-macam lagi. Pengalaman hidup kan aku cakap tadi. Kalau dicerita orang memang takkan percaya. Title dalam business card tu hanyalah ayat penyeri dalam kad, tapi hakikatnya BAM telah mengajar pekerjanya untuk jadi seorang yang multitasking & most independent staff. Dari 10 orang pekerja, BAM telah dinobatkan persatuan  yang berjaya menganjurkan kejohanan badminton bertaraf dunia - 10 BINTANG oleh BWF.

 Hanya 10 orang boleh dapat 10 bintang.

Ok bukan nak riak tapi this is how I am so proud of myself and my team.
This team is my family, everybody knows full well how to do their own job and how to do other's job.

See how badminton unites people.




dan mungkin sebab ini aku rindu.

Comments

Popular Posts