HATERS !!

Firstly, sorry for the title. Well the reason i'm blogging is to express my feeling. Bukan nak bercakap tentang seseorang tetapi kalau hati dah tak tahan - jari jemari aku ni pun gatal nak menulis. Ok, for intro. Kita sesama Islam kenapa kena ada hasad dengki? - bukan kaya pun kalau mendengki orang lain, lagi2 kawan sendiri. Aku pun tak faham kenapa aku jadi insan terpilih.

Bila diperiksa2 balik (refresh memory):

Pernahkah aku pinjam duit dia? - NO
Aku ada kacau kerja dia? - NO
Aku marah2 / gaduh dengan dia? - NO
Aku komplen kat bos pasal dia? - NO
Aku kacau periuk nasi dia? - NO

Kalau nak dibandingkan gaji dia jauh lebih banyak dari aku. Masing2 Allah dah tentukan rezki masing2, kenapa perlu ada hasad dengki. Aku pun tak fahamla kenapa aku terpilih. Nak digambarkan macam mana perasaan aku sekarang? Marah + tak puas hati + tak faham?.

Aku harap & mendoakan semoga kau berubah menjadi seseorang yang lebih redha dengan rezki yang Allah telah tentukan. Tak baik kacau periuk nasi orang walhal orang itu kawan kita sendiri.

Kau perempuan aku pun sama
Hati kita memang berbeza
aku tak pinta kau mengiyakan segala
tapi mengapa rezki tuhan kau perkata?

Comments

Popular Posts