PELUANG KE - 100

Aku pernah kecewa
Aku pernah berduka lara
Aku pernah sakit
Aku pernah jatuh

Image may contain: Ali Md Zin and Yuryati Mohd Yatim, people smiling, people standing, tree, outdoor and nature

Tapi sebab apa aku masih bangkit
masih disini
masih mampu tersenyum

Pengalaman. . .
Penah kau ditolak sehingga jatuh
tapi kau masih lagi mampu untuk bangun dengan megah
Pernah kau merasa sunyi gelap dan sepi
tapi kau masih lagi mampu menjadi cahaya untuk seseorang

Itu aku.
Ya aku.

Kerana aku percaya cinta itu apa
Kerana aku percaya Tuhan itu sayang padaku
Kerana aku yakin aku tidak sendiri, sama sekali tidak
Kerana aku adalah aku
Jika ku lihat ibuku yang sabar dan tabah serta ayah yang sentiasa melindungi keluarganya
Maka aku adalah kedua-duanya
Hebat bukan

Percaya pada diri itu penting
Untuk kita menjadi insan
Bukan untuk dimegahi
Tapi untuk diteladani.

Comments

Popular Posts