WHAT IS FIBROID?

Fibroid atau dalam bahasa pasarnya 'ketumbuhan'..salah satu kebimbangan kaum hawa..kadang-kadang boleh mengakibatkan susah mengandung, mandul atau menghadapi risiko keguguran kandungan..aku pun terfikir. . .


On the 2nd day aku g check up, doktor scan rahim aku..soo happy bila dapat tengok baby dlm rahim kite..touching lebih aku mase tu..then,dia scan belah kiri aku..got something macam gelembung air..doktor tu pun macam pelik je,dia  pun tak pernah jumpe kes macam ni..tapi untuk sedapkan hati aku,dia cakap mybe tu usus..real..bende tu macam belon yang ada isi air..bila discan dia bergerak2 dalam satu kawasan..then,she move the scanner on my right..dia zoom..then,she ask me 'awak pernah scan tak sebelum ni..sebab macam ada fibroid kat sini,sambil tekan-tekan tempat yang same banyak kali untuk mendapatkan imej yang lebih jelas..7cm...better nanti awak g check up kat private clinic or hospital..'..peh! ayat tu betul2 wat aku cuak..betulke??

On the next check-up . . 
Hati berdebo nak g check-up..minta-minta takde pape lah..hope only baby inside..Alhamdulillah syukur sbb on 2nd scan doc. tu kate no fibroid detected..dia punyalah marah sbb doc.sblm ni xde wat follow-up..cume bgtau suruh check-up kat private clinic jer..UNRESPONSIBLE..dia siap suruh kirimsalam pada doc.yg check aku first2 aritu..hehe..kadang2 aku tgk doc. ni lebih emo dari aku,tapi dia baik + petah..hehe..

So,sekarang..no worries..no fibroid only baby..be a good baby inside ok dear..we love you. . .

Comments

  1. uihhhhh nasib baik xde pe2.......alhamdulillah.....nnt deliver jgn lupa roger aku......

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah..insyaAllah,kite jgn lost contact tau..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts